?

Meestgestelde vragen

overgang nieuw IT-systeemS4H-hypercare-header.jpg

Laatst bijgewerkt: 29-06-2023

Om u zo volledig mogelijk te informeren over de huidige stand van zaken hebben wij deze speciale FAQ-pagina opgesteld. Wij hadden gehoopt dat u als klant van Covetrus geen hinder zou ondervinden van ons nieuwe IT systeem, maar wij lopen helaas nog steeds tegen uitdagingen aan. Wij werken met man en macht om alle uitdagingen het hoofd te bieden!


 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij hebben nog steeds uitdagingen met onze leveringsbetrouwbaarheid. Helaas kan het voorkomen dat we (delen van) uw bestellingen later uitleveren dan gebruikelijk. Dit loopt in uitzonderlijke gevallen soms wel op tot >2 weken. Het is voor ons op dit moment niet mogelijk om te zien wanneer uw bestelling exact geleverd wordt. Wij zijn druk bezig om deze uitdaging op te lossen en maken iedere dag stapjes.

Wij realiseren ons dat een vertraging van onze levering voor veel uitdagingen zorgt op de praktijk. Onze excuses voor het ongemak. Hopelijk kunnen wij rekenen op uw begrip en medewerking.
Is er een overzicht met niet-leverbare producten? (Nieuw)
De afgelopen weken hebben wij veel vragen ontvangen over nog niet geleverde producten die wel door u besteld zijn. Doordat enige tijd de pakbonnen en backorderoverzichten ontbraken bestaat dat de kans dat u nog steeds geen duidelijkheid heeft over welke producten nog geleverd worden en per wanneer. Wij versturen praktijken inmiddels iedere week een overzicht van de producten (en bestelde aantallen) die wij nog moeten uitleveren. Dit overzicht is gemaakt op uw klantnummer en niet op uw afleveradres(sen). Dit overzicht delen wij 1x per week.

De producten in deze lijst hebben wij op voorraad in ons magazijn, maar kunnen wij door verschillende redenen niet gelijk uitleveren. Wij doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Het is op dit moment niet mogelijk om per product aan te geven wanneer u het gaat ontvangen.

LET OP: deze lijst is geen vervanging van uw backorderoverzicht. Op het backorderoverzicht staan namelijk producten die wij pas uitleveren als er weer voorraad is in ons magazijn. Op het backorderoverzicht kunnen wij wel verwachte levertijden communiceren. Als u bijgevoegde lijst combineert met het backorderoverzicht dan heeft u een goed overzicht van de artikelen die wij nog moeten uitleveren.
Mijn pakbon klopt niet, hoe kan dat?

Waar u gewend was om 1 pakbon per levering te ontvangen, kan het zijn dat u nu per levering meerdere pakbonnen ontvangt. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is en zijn druk bezig deze uitdaging op te lossen.

De lay-out van de pakbon wijkt af van wat u van ons gewend bent. Met name de grootte van de letters wordt door u genoemd als verbeterpunt. Wij danken u voor deze feedback en bekijken op een later moment wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Tip: Het kan zijn dat er producten op de pakbon staan die u al eerder heeft ontvangen. Controleer de levering bij ontvangst om er zeker van te zijn dat de hele bestelling compleet is.

Zijn de artikelomschrijvingen gewijzigd?
In sommige gevallen zijn de artikelomschrijvingen gewijzigd of niet juist. Wellicht kunt u hierdoor niet of minder makkelijk het juiste artikel vinden. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Wij hebben al de nodige aanpassingen in artikelomschrijvingen gemaakt en blijven dit de komende periode ook doen. Lees bij twijfel ook altijd goed de volledige omschrijving van het artikel.  
Wachttijden Customer Service (update)

Zoals u heeft gemerkt zijn de wachttijden bij onze customer service erg lang. De wachttijden kunnen soms oplopen tot >1 uur. Daarnaast hebben wij ook achterstand in het beantwoorden van berichten die zijn gestuurd naar [email protected]. Wij werken al geruime tijd op volledige capaciteit en doen wat wij kunnen!

Onze customer service is iedere werkdag geopend tussen 09:00 en 12:00 uur en 14:00 en 17:00 uur.

 

Update: Vanaf 1 juli 2023 is de customer service bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 uur en 13:00 en 17:00 uur.

Waarom ziet mijn factuur er anders uit?
De factuur ziet er anders uit dan u gewend bent. De belangrijkste wijzigingen op een rijtje:
  1. Het kortingspercentage(%) wordt niet meer vermeld, slechts uitsluitend het bedrag aan gegeven korting
  2. Het format en het lettertype is aangepast
  3. U krijgt tegenwoordig per afleveradres een aparte factuur
  4. Verpakkingseenheid is afgekort (voorbeeld: ST i.p.v. Stuks)
Ik krijg sinds kort ook een incasso-overzicht gemaild. Wat is dit precies?

Op een incasso-overzicht staat een overzicht van de openstaande facturen (met factuurnummer) en op welke dag deze facturen door Covetrus worden geïncasseerd.  De daadwerkelijke factuur volgt apart. Door dit overzicht weet u precies wanneer en voor welk bedrag er geïncasseerd gaat worden vanaf uw bankrekeningnummer.

Wanneer worden mijn credit facturen uitbetaald?

Wij hebben op dit moment een achterstand met het verwerken van alle artikelen die retour zijn gestuurd. Alle geretourneerde artikelen worden door ons eerst gecontroleerd en vrijgegeven. Daarna volgt de credit naar de praktijk.  

Wij verwachten dat de credit facturen met een aantal weken vertraging wordt uitbetaald.

Facturen met onjuiste weergave

Wij zijn ons ervan bewust dat er facturen met een onjuiste weergave zijn verstuurd. Op sommige facturen zijn onjuiste BTW-tarieven en afwijkende ordernummers te zien. Graag willen wij benadrukken dat de calculatie in ons systeem en het totaalbedrag dat u ziet op de factuur wél juist zijn.

Update (05-05-2023): De facturen met onjuiste weergave zijn gecorrigeerd. Klanten die hiervan hinder hebben ondervonden, hebben inmiddels een nieuwe factuur mogen ontvangen met daarop de juiste weergave. 

Pakbon inlezen in PMS
Om de pakbon op een correcte wijze in te kunnen lezen in PMS-systemen zoals Animana en Viva dient u het ordernummer op de pakbon aan te vullen met drie nullen voorafgaand aan het ordernummer. De totale cijferreeks moet bestaan uit 10 cijfers.