?

Bestellen bij Covetrus


U kunt op diverse manier bestellen bij Covetrus.
Via onze webshop: www.covetrus.nl

24 uur per dag bereikbaar

  • Voor de login kunt u al producten zien. Extra informatie zoals prijzen en uitgebreide productinformatie worden zichtbaar zodra u bent ingelogd.
  • Snel bestellen met artikelnummer en aantal? Ga naar uw winkelwagen en vul daar de lijst met artikelnummers en aantal in. Gebruik de TAB toets om van het ene naar het andere veld te springen.
  • Klik op de knop ‘opnieuw berekenen’ om inzicht te krijgen in de prijzen en kortingen in uw order. U kunt uw order daarna desgewenst nog wijzigen.
  • Met een ordersjabloon kunt u een op maat gemaakte bestellijst maken met producten die u geregeld nodig heeft.
  • Uw winkelwagentje blijft bewaard. Zo kunt u gedurende de dag nog eenvoudig producten toevoegen aan uw winkelwagen tot u de order definitief plaatst.

Heeft u nog geen inloggegevens voor de webshop? Neem dan contact op met de afdeling Customer service via 0485 - 33 55 55 of [email protected].

Telefonisch : 0485 33 55 55

Van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Het telefonisch bestellen is gemakkelijk wanneer u bijvoorbeeld nog vragen heeft. Wij voeren uw bestelling direct in. Hiervoor is het gebruik van klantnummer en artikelnummers (VPK-nummer) zeer gewenst omdat hiermee controle op juistheid bestaat.

Covetrus Connect, de bestel app van Covetrus

Met de bestel app scant u de producten met uw mobiele telefoon in uw eigen apotheek. Hiermee wordt een bestelfile aangemaakt, die u eenvoudig door kunt zetten naar de winkelwagen op de webshop. In de webshop kunt u de bestelling desgewenst nog aanpassen en vervolgens definitief doorzetten als een order naar Covetrus.

Ontvangst van uw bestelling

Als u uw bestelling vóór 18.00 uur heeft geplaatst, wordt deze de volgende werkdag bezorgd. U controleert het aantal colli van uw bestelling en tekent vervolgens voor ontvangst. Indien er iets niet in orde is, laat dan door de chauffeur een aantekening maken op het afleverbewijs. Meestal worden ontbrekende colli de volgende dag geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, of hebt u anderszins vragen, belt u dan met onze afdeling Customer service zodat wij navraag kunnen doen bij de vervoerder.

Pas na uw controle en goedkeuring kunnen artikelen voorzien worden van uw praktijketiket.
 

Kortingen

Het kortingssysteem 2023 is met ingang van 1 januari 2023 voor dierenartsenpraktijken opgebouwd volgens onderstaand principe:

✔ Korting, gebaseerd op uw jaarlijkse inkoop Farma.
✔ Korting, gebaseerd op uw jaarlijkse inkoop Consumables. Deze korting is van toepassing op de groepen:
    -  Hechtmateriaal
    -  Afname / Toediening
    -  Verbandstoffen
    -  Hygiëne / Reinigen / Desinfectie
    -  Kleding / Protectie
    -  Landbouwhuisdieren assortiment
✔ Korting, gebaseerd op uw jaarlijkse inkoop Diervoeders.
✔ Onderstaande delen uit ons assortiment zijn netto geprijsd:
    -  Reagentia
    -  Instrumentarium
    -  Veterinary Instrumentation
    -  Audevard
    -  Kernfarm
    -  Vet Animal Care
    -  Cascade producten
    -  Producten die vallen onder magistrale bereiding
✔ Een aanvullende korting bij efficiënt bestelgedrag*.

​De kortingen worden 100% direct op factuur uitgekeerd. De inschaling is gebaseerd op betaling door middel van automatische incasso. Wanneer u uw factuur niet automatisch door ons laat incasseren, is de inschaling gecorrigeerd met 1%. De inschaling van uw korting kan, afhankelijk van uw bestelgedrag, maandelijks worden aangepast.

Efficiënt bestellen wordt beloond

Met het bouwen aan een duurzame relatie denken we ook aan onze omgeving. Om ons steentje bij te dragen aan het milieu proberen wij de CO2-uitstoot zoveel mogelijk te beperken door het transport van uw goederen zo efficiënt mogelijk in te zetten. En daar kunt u ons bij helpen door uw bestellingen zo min mogelijk te spreiden over verschillende dagen in de week. In ons kortingssysteem wordt efficiënt bestelgedrag daarom extra beloond:

>> U ontvangt 0,5% extra korting bij maximaal 2 leveringen per week.

U staat dus zelf aan het stuur om uw korting positief te beïnvloeden.

De kortingen worden 100% direct op factuur uitgekeerd. De inschaling is gebaseerd op betaling door middel van automatische incasso. Wanneer u uw factuur niet automatisch door ons laat incasseren, is de inschaling gecorrigeerd met 1%. De inschaling van uw korting kan, afhankelijk van uw bestelgedrag, maandelijks worden aangepast.

Spoedzendingen

Covetrus kent een 24-uurservice voor spoedleveringen bij noodsituaties. Voor spoedzendingen op uw verzoek wordt een bedrag van € 140,00 in rekening gebracht. 
Voor leveringen buiten kantooruren en in het weekeinde wordt een bedrag van € 175,00 in rekening gebracht.
Voor bestellingen die aan ons adres in Cuijk worden afgehaald wordt een bedrag van € 42,50 in rekening gebracht.

Orderkosten

Wij berekenen € 10,00 administratiekosten per afleveradres wanneer het orderbedrag minder dan € 150,00 per dag bedraagt.

Voor leveringen aan andere klanten dan dierenartsenpraktijken geldt een minimum orderbedrag van € 300,00. Voor bestellingen onder dit minimumbedrag wordt een bedrag van € 25,00 administratiekosten in rekening gebracht.

Meer informatie over de commerciële voorwaarden?
Wilt u meer weten over de commerciële voorwaarden van Covetrus? 
Naar de commerciële voorwaarden >

Retourneren aan Covetrus

De verkeerde goederen ontvangen?
Een goede voorbereiding van uw bestelling binnen uw praktijk voorkomt kostbare retourzendingen. Ondanks alle goede zorgen die wij aan uw bestelling besteden, kan een vergissing worden gemaakt bij het verwerken van uw bestelling of de verzending hiervan. In dat geval worden de goederen omgeruild of retour gehaald mits deze goed verpakt worden en in de originele staat verkeren (zonder stickers).

  • Een retour dient binnen 8 dagen na ontvangst van de levering aangemeld te worden bij onze afdeling Customer Service.
  • Let op: retouren van humane middelen dienen binnen 24 uur na ontvangst van de levering aangemeld te worden bij onze afdeling Customer Service.


Covetrus geeft de vervoerder opdracht de goederen bij uw praktijk op te halen. De chauffeur kan dus niets meenemen zonder schriftelijke opdracht van ons.

Voor retournering van koelkastartikelen geldt:

  • Foutief bestelde koelkastartikelen komen niet in aanmerking voor retournering en vergoeding.
  • Verkeerd geleverde koelkastartikelen worden retour gehaald na goed onderling overleg. Als voorwaarde hierbij geldt dat retouren voor koelkastartikelen direct na de foutieve levering gemeld dienen te worden bij Customer Service.

Wij brengen € 12,50 kosten per retourlevering in rekening bij foutief bestelde producten.